Hos Center for Grafisk Kvalitet er vi specialister indenfor de følgende områder:
- Grafisk kvalitetsstyring
- Farvestyring
- Teknisk support i grafisk software og hardware
Arbejder du med design?
Går du efter den højeste faglige og tekniske kvalitet?
Har du brug for professionel rådgivning?
Vi hjælper dig, hvis du:
- Sidder med specifikke opgaver og overvejer hvilken hardware og software der er optimal til opgavens løsning, herunder fremtidssikring
- Skal optimerede arbejdsgange for effektivitet og bedre indtjening
- Ønsker kvalitetsstyring indenfor grafisk produktion, herunder farvestyring
- Vil vælge de rette medier til konventionelt tryk og digitalt tryk i forhold til hvilke produkter som skal markedsføres. F.eks. bør man overvejende bruge matte medier til markedsføring af tøj samt tekstiler og overvejende glossy medier til biler, isenkram og lignende produkter?
- Ønsker fuld kontrol over trykkvaliteten, herunder befugtning og temperaturstigning, som også kan have en afgørende effekt på slutproduktet
- Vil uddybe din og dine medarbejders viden med kurser og seminarer i forhold til konkrete opgaver
- Ønsker at vælge de rette elementer i kvalitetsstyring, herunder specifikke kvalitetsskærme, måleinstrumenter, software, betragtningslys og prøvetryk
Farvestyring
Hos Center for Grafisk Kvalitet arbejder vi med, at alle elementer - input og output - igennem hele design- og produktionsprocessen er synkroniseret. De skal have de samme farveindstillinger og farveprofiler for at sikre, at slutproduktet lever op til din og dine kunders forventninger.
Processen består af følgende elementer: profilering af skærm, ensretning af settings for Adobe Creative Suite, preflight i InDesign, preflight i Acrobat, korrekte pdf eksport settings i henhold til opgave, kontrol af betragningslys, eventuelt prøvetryksprint og struktureret godkendelsesprocedurer i forhold til kunder, leverandører og eventuelle underleverandører.
Support
Er du gået i stå i din arbejdsgang? Er der fejl i pdf´en? Vil computeren og printeren ikke snakke sammen? Computerens genstart hjælper ikke?
Hos Center for Grafisk Kvalitet løser vi alle problemer, både små og store. Ring til os, vi kan garanteret hjælpe dig.
Kurser
Sidder du med nogle konkrete grafiske eller designopgaver, hvor du har brug for at uddybe din tekniske viden, så du kan levere den bedste kvalitet? Vil du videreuddanne dine medarbejdere indenfor kvalitetsstyring og farvekontrol?
Hos Center for Grafisk Kvalitet har vi mere end 30 års erfaring med at arrangere og afholde kurser og seminarer.
Rune Eklund er også underviser i kvalitetsstyring og farvekontrol i grafisk designteknologuddannelsen på University College Nordjylland.
PRISER
Telefonsupport
Arbejdsstation o.lign.:
Pris: 895 kr. pr time eller 1 A-klip (Afregning pr. påbegyndt 1/4 time)
Server og pre-press support:
Pris: 1.250 kr pr time eller 1 B-klip (Afregning pr. påbegyndt 1/4 time)
Fjernsupport
Fjernsupport via HelpDesk vi bruger TeamViewer til at fjernbetjene din PC/MAC/Server. Du kan download clienten her
Vi løser dit IT-problem ved hjælp af fjernkontrol af din PC/Mac eller server over nettet samtidig med at du får vejledning og rådgivning over telefonen.
Der er hermed tale om en hurtigere og mere fordelagtig service. Vi kan lokalisere og påbegynde udbedringen af dit IT-problem uden først at skulle på besøg. Du sparer hermed også kørselsomkostningerne!
Mindstepris ved remote service arbejdsstation o.lign.
Pris: 250 kr. eller 1/4 A-klip, herefter gælder almindelige timepriser 895 kr.
Mindstepris ved remote service server og pre-press support
Pris: 300 kr. eller 1/4 B-klip, herefter gælder almindelige timepriser 1.250 kr.
Servicepris
Arbejdsstation o.lign.
Pris: 895 kr. pr time eller 1 A-klip (Afregning pr. påbegyndt 1/4 time)
Server, large format print og prepress support
Pris: 1.250 kr. pr time eller 1 B-klip (Afregning pr. påbegyndt 1/4 time)
On-Site support
Når det er nødvendigt i forhold til problemet eller hvis du fortrækker personligt besøg. Dette indbefatter også installering og opstilling af nyt hard- og software.
HUSK af der ved besøg skal medregnes udgift til kørsel. Se under "Kørsel".
Servicepris
Arbejdsstation o.lign.
Pris: 895 kr. pr time eller 1 A-klip
Server, prepress, netværk, reparation af large format printere og farvestyring support
Pris: 1.250 kr pr time eller 1 B-klip (Afregning pr. påbegyndt 1/1 time)
OBS. Ved "her og nu" besøg tillægges hastegebyr.
Værksted
Du har kan leje erstatningsudstyr mens dit eget er til reparation. Se under "Leje af IT-udstyr".
Leje af IT-udstyr
I forbindelse med reparation af udstyr (både i og udenfor garantiperioden) tilbydes leje af erstatningsudstyr mod et gebyr.
Prisen varierer alt efter udstyr.
Eksempel: Mac Mini + Komplet programpakke (Adobe / MS Office / Suitcase)
Kr. 400,- ekls. moms. pr. uge.
Har du spørgsmål? Ring eller skriv og hør nærmere.
Kørsel
Beregnes udfra afstanden fra vores kontor i Aalborg til det pågældende sted.
0-10 km: 200 kr.
10-40 km: 400 kr. eller ½ A-klip
40-100 km: 800 kr. eller 1 A-klip
100-200 km: 1.200 kr. eller 1½ A-klip
200-300 km: 1.600 kr. eller 2 A-klip
300-400 km: 2.000 kr. eller 2½ A-klip
400-500 km: 2.400 kr. eller 3 A-klip
Hastegebyr
Hvis du ønsker at vi skal komme til dig "her og nu", vil der være en tillægsudgift (tilkald indenfor 2 timer.)
Pris: 800 kr. eller 1 A-klip
Hertil skal tillægges arbejdstimer samt kørselsudgifter.
Hasteudbringning
Vi leverer gerne varen omgående, hvis vi har den på lager.
Denne service er i forbindelse med en hasteordre.
Pris: 200 kr. eller 1 A-klip
Hertil skal tillægges kørselsudgifter.
Klippekort
Vores meget populære rabatordning. Mange af vores serviceydelser kan betales ved brug af klippekort.
Mindste betalingsenhed er ¼ klip.
A-klip (arbejdsstationer o.lign.)
Klippekort á 5 klip: 4.250 kr. Pris pr. klip: 850 kr.
Klippekort á 10 klip: 8.000 kr. Pris pr. klip: 800 kr.
Klippekort á 25 klip: 18.750 kr. Pris pr. klip: 750 kr.
B-klip (server m.m.*)
Klippekort á 5 klip: 5.450 kr. Pris pr. klip: 1090 kr.
Klippekort á 10 klip: 10.500 kr. Pris pr. klip: 1050 kr.
Klippekort á 25 klip: 25.000 kr. Pris pr klip: 1000 kr.
*Følgende betingelser gælder for server klippekort (B-klip):
- Fejlfinding på hardware og software på servere
- Udbedring af evt. fejl
- Systemsupport på servere: Windows Server, MacOS, Linux, herunder arbejde på remote overvågning
- Administration af servere: Check af logfiler, oprettelse af brugere, rettigheder, printkøer, backup rutiner m.v.
- Omkonfigurering af serverhardware: Storage, netværk m.v.
- Support på netværk og omkonfigurering af netværk
- Konfiguration af routere, firewalls og switche
- Farvestyring: Arbejde med proofing løsninger, herunder karakterisering med X-rite udstyr, implementering af ICC-profiler og rådgivning vedr. farvestyring
- Instruktion i serverapplikationer: Operativsystem, backup, databaser, OPI, RIP'er m.v.
- Generel rådgivning i forbindelse med produktion, eksempelvis omlægning af netværk, PDF-workflow
- Fejlfinding på Imagesettere og RIP'er og large format printere
- Reparation af Imagesettere og RIP'er og large format printere
TOTALsupport
Ved TOTALsupport har vi samlet mange af vore serviceydelser i en samlet servicepakke. Denne serviceaftale sikrer din IT-installation i forhold til nedbrud og datasikring, samtidig med relevant support både i anvendelsen applikationer og arbejdsprocesser.
Vi tilbyder 2 former for TOTALsupport - En serviceaftale, hvor der er en FAST pris, uanset hvor stort et servicebehov der vil være i perioden, eller VARIABEL pris, alt efter dit behov i perioden.
TOTALsupport FAST indeholder:
- En registrering, analyse og overvågning af virksomhedens IT-udstyr/systemer
- Rådgivning i forbindelse med optimering og driftsikring
- Ubegrænset support
- Der vil i serviceaftalen være en responstid på max. 1 arbejdsdag. Der kan særskilt aftales kortere responstid.(Aftalen dækker ikke omkostninger for hard- og software samt tillægsydelserne, reparationstimer og kørselsudgifter.)
- Pris: Ring og hør nærmere.
- Der skal fortages en vurdering af virksomhedens IT-niveau.
TOTALsupport VARIABEL indeholder:
En serviceaftale som TOTALsupport FAST, dog uden dækning af ubegrænset support. Servicetimerne afregnes efter forbrug.
TOTALsupport variabel kan kombineres med klippekort mht. servicetimer og kørselsudgifter.
Pris: Ring og hør nærmere.
Der skal fortages en vurdering af virksomhedens IT-niveau.